Powered By Blogger

Wednesday, June 3, 2015

Fated to Love You a.k.a. You Are My Destiny

Assalamualaikum / Salam Sejahtera.

Helloo... hello... apa khabar semua? sihat x? Aq x sihat lah dari minggu lepas sampai la ni.. demam batuk selesema... complete.. hahahaah... apa nak wat dosa banyak.. hahaha... adoii.. doakan semoga aq cepat sembuh ehh...

Aq nak bagi tau ni... TT_TT.. koorang nak tau x? Aq rasalah kan.. aq mcm ada short memory tau.. sebelum ni aq da bagi tau pon.. hahahahah... tp betol.. I can't remember about last week.. What I do? What I say? Seriously I can't remember...bkn takat about last weekk je.. about last month lagilah I can't remember anythings.... hahahaha.... ehhh ap ke hal kan aq citer? ada kaitan ngn tajuk ke? May b. hahaha...

Actually, aq nak citer pasal citer ni... minggu lepas balik dari kerja hari Jumaat.. terus balik rumah.. malam tu, ye lah kan aq dok sorang.. mak aq lak demam gak.. tp dok rumah lagi satu.. aq stay rumah lagi satu.. kira ok la tu.. aq dok sorang..mlm Jumaat.. Sabtu... Ahad aq layan lah tgk citer Fated to Love You aka You Are My Destiny (Korean ver. tau).  Cite ni dah lama dah... dari tahun 2014 lagi... Ya Allah x jadi kerja ko nak tau.. hahaha.. kelakar betul.. tp citer ni mmg sedih.. seriously I say that this story very very sad.. dengan tgh demam nya aq menangis sbb citer tu bukan takat tisu .. x cukup.. sapu tgn terus.. hahha... mmg sedih.. aq galakkan koorg tgk.. sampai bengkak mata aq sbb menagis.. nak dikatakan setiap episod aq menangis.. Citer ni Jang Nara n Jang Hyuk berlakon.. koorg tau kan Successful Story of a Bright Girl dulu.... diaorg lah berlakon.. Citer ni ada 20 episod.. kalau aq mengambil masa 2 hari. huh.. mmg mengadap itu je lah... x wat kerja lain dah.. basuh baju pon lambat.. hahahhaha...


Ni poster diaorg.. 
You are My Destiny


Jang Nara - Jang Hyuk 

Actually, I fall in love with Jang Hyuk Oppa... hahaha... eehhhhh????? dia dah kawin lah..dah ada anak pon.... hahaha... tp dlm cerita ni.. dia sgt2... x tau la aq nak kate ap??  Aq mmg fall in love with him... hahahah...kenapa aq kate aq fall in love ngn dia??? hehehehe....

    1st hairstyle dia..       

                                2nd hairstyle.. yg ni mmg aq ske.. smart n handsome... <3

Sexy.... hahahaha




3rd hairstyle

Dalam byk byk hairstyle dia... aq paling suke yg ke-2... smart sggttttt.... huh... handsome kan oppa aq...pas tu aq ske senyuman dia... aaahhhhh.. cair ko... melting aq... adooii..emmmm... <3 <3 <3 hehehe.... selain itu, bkn dia je berlakon... tp.....oppa aq seorang lagi pon berlakon gakkk... jeng jeng jeng...

Choi Jin Hyuk Oppa aq pon berlakon gakkkk... kikikikiki  <3
Dia ni berlakon dlam Emergency Couple..
aq ada post sebelom ni...

Itu je la kot nak kongsi ngn koorg... heheh.. sbb aq rasa mcm nak tgk lagi citer ni... nak nagis puas2... TT_TT....
Muuaaaahhh....

Friday, May 15, 2015

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 2)

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 2)



Heloo... hari ni sambung baliklah ap yg aq nak cerita.. oke.. tp aq cerita simple je la.. sbb aq dah malas.. boleh x? hahaha...

Sampai ke USS dalam pukul 10:15 pagi mcm tu.. kitaorg terus bergambar2 dekat UNIVERSAL tu.. the main kan.. hahaha...



Lepas dah bergambar2 tu.. kitaorg terus la masuk dalam USS... jalan punya jalan.. abik la gambar kat Sasame street ni.. tp x masuk la..



Tempat pertama kitaorg g adalah Transformer : wajib... masa kitaorg jalan2 tu.. Ya Allah org bukan main ramai lagi... beratur untuk tgk transformer tu... huhuhu... kitaorg ni beratur dekat 3 jam tau utk tgk transformer tu... tu la.. sape suruh g time org cuti panjang.. padan muke... 


tgk ramai gle..

ni time kitaorg beratur.. don't u expect ullz hanya beratur kat luar je..
tp kat dalam2 tu pon ullz kena beratur gakkk... hahahaha... rasakan lahhhh.... kepenatannya nanti....
dapt gak la bergambar kat sini.. tp x yah la bagi gambar aq.. sbb muke dah mcm ap tah
 Pas tu kitaog pulak sini:


Yg ni mmg awesome..
best gle.. aq dok bahagian tepi... masa naik roller coaster nye tu.. rasa mcm nak jatuh.. huhu.. 
Yg ni pon ramai gak.. kene beratur lama gaklah.. tp 45 minit je.. x mcm transformer.
Aq suggestkan .. wajib naik yg nie..

Lepas dah sudah ni.. kitaorg g solat dulu.. alhamdulillah selesai gak la solat zohor n asar.. (jamak kan) 

Dah sudah solat kitaorg da kehausan... beli pulak ice cream n air oren botol. jalan jalan pulak ke Far2 A Way ... sebab waiting time yg lain adalah 120 minit = 2 jam . huh.. mmg x lah... byk gak la kitaorg skip.. sebbkan g hari cuti.. jadi org terlampau ramai... huhuhu... sedihnyeee....

yg ni lah 120 minit tu.. ruginya x naik.. huhu... sedih.. aq nak naik ni... wawawawa...

Far Far A Way
Pas masuk far2 a way tu kita org g Madagascar... naik gak.. boleh la.. sbb more to children nya kan.. hahaha... x pe.. fun gak.. selamat x kena air zebra... waaaa...

Kita org tawaf lagi sekali.. ye la mana tau mana yg x masuk n x dpt naik tu dpat lak.. tp harapan hampa... kahkahkah.... so last masa tu dah kol 3 4 lebih kot... jadi kita org g makan.... 

** ITU JE LAH KOT.. BYEEE... 

Wednesday, May 13, 2015

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (Part 1)

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 1)


Hai hai.. sambungan dari Holiday to USS, Singapore :: Day 1 - JB

The next day is Saturday (2nd May 2015)

Aq ngn kawan aq bangun pukul 5.30 pagi.. "Awalnyeerrr??? nak wat ap bgn awl2.. lagi pon bas bertolak pukul 7:30 pagi kot.. relax lah.. " Mana boleh relax... haha.. excited punyer pasal... huh.. lagi pon kitaorg tido x lena.. hahahaha... ye la first time g luar dari Malaysia.. 2 org je lak tu.. ish.. mmg lah... gile.. hahaha..

Oke.. kitaorg bgn 5:30pagi... mandi2.. solat.. (kat sana waktu solat masuk awl, awl dari KL).. siap2.. barang2... double check.. Passport, Kad putih, duit, Tiket USS, telekung, monopod, handphone, baju ujan (siap beli kat guardian) .. ok set. Tetibe.. kol 6:30 pagi dgr dari bilik sebelah "Woiii air x dek... apa sal air kecik je ni?" hahahaha.. kitaorg gelak guling2.. kikiki... jahat kan.. kitaorg jawab pelahan je lah... " tu la sapa suruh bangun lewat.. kan air da slow..hahahahaha" Time kitaorg bangun tu lek je.. air menderu2.. best gile.. lama pulak tu mandi.. ye la kan complete set ngn water heater.. mandi air panas le.. best gile.. Mungkin sbb semua org tgh guna diwaktu yg sama.. tu sbb lah slow.. haha..

Punya lah excited... kwn aq pon ajak turun bawah awl kot.. 6:45 pagi dah turun.. hahahaha... sekali sampai bwah sekali.. x dek org.. cettt... apo ni.. bersapau la menunggu.. time tu ujan dah turun... yg staff hotel yg uruskan kitaorg tu turun naik turun naik tangga dah sebabnya bas tah ke mana.. haha.. kesian pon ada.. siap ckp ngn kitaorg.. dah penat lah turun naik turun naik tangga ni..ullz tunggu lah by group.. senang nak kira.. So, kitaorg yang baik ni pon carik lah yg sekali ngn kitaorg.. x lama pas tu bas pon datang... dekat kol 7:30 gak lah.. x silap.. naik g lak hotel lain.. ambik pulak group kat sana...  n terus bergerak ke Singapore.. 

**Masa kitaorg g ni.. staff hotel tu kate.. hari tu je 200 org g. mungkin 200 org tu melalui agent tu kot.. yg lain x kira lagi.. yang naik keter sendiri or agent lain. 

Ok. dalam pukul 8 lebih kitaorg sampai ke Kastam Malaysia.. beratur tunggu giliran.. maksukkan passport yg disediakan n tumbprint. nanti koorg tau la... kitaorg org yg first sampai ke bas.. melilau carik bas.. last2 jumpe.. heheh.. sbb byk gile bas masa tu.. so ullz kena ingat lah no plat bas... dah tu gerak.. x lama pas tu sampai lak kat kastam Singapore.. Ya Allah... ramai gile.. kenderaan x yah ckp lah.. jemm... so pakcik bas tu suruh kitaorg jalan dulu.. sebb nanti kena beratur pulak utk bagi kad putih n passport.. barang2 pon kena bawak sbb kena scan lah.. dah selesai.. kami gak org pertama sampai ke bas.. da semua ada... proceed to USS... wow.. masa ni aq x percaya yg aq berada di negara org.. Ya Allah.. terima kasih Ya Allah.. sampai gak menjejakkan kaki ke negara org.. walaupun jiran sebelah jekan.. hahahah.. Alhamdulillah...

Adoiiihaii.. byk nak cerita ni.. letih la pulak.. berehat jap lah.. t sambung lagi eh...

**** Ooppsss lupa nak bagi tau.. jgn bawak benda2 terlarang tau.. kalau x kena denda.. kalau ullz kaya x pe.. mcm kitaorg.. semua kitaorg tinggalkan.. gula2 ke apa ke.. semua tinggal...sbb malas nak menyusahkan diri sendiri.. mana nak cekau duit kalau kena denda... $300 sgd tu (staff hotel tu kate)




Holiday to USS, Singapore :: Day 1 - JB

Assalamualaikum/ Salam Sejahtera...

Hellooo ullz.. How are you? So how's ur holiday 1/5 - 4/5/15? 

Is it exciting? Is it surprising? Is it fun? hehehe..

Ishh.. speaking pulak acik. haha. oke.. mcm ne holiday koorg? best x? cuti lelame? Hari ni baru aq free nak tgk aq nye blog ni.. minggu lepas sgt2 bz.. ye la ullz nak tau x... minggu lepas ramai staff yg cuti rehat, EL, MC. OMG... Ya Allah.. x cukup tgn aq.. ish ish ish... da la kerani aq tu demam la pulak.. x pe la.. nak wat mcm mana kan.. x kisah la.. yg penting hope dia cepat sembuh.. amin. 

Oke.. berkenaan cuti-cuti aq ke USS.. wow.. so exciting.. emmm... exciting ke?? hahaha... 1/5/15 bersamaan dgn hari Jumaat.. so aq bangun awl..naik putra --> naik lrt --> turun ke TBS. Sampai TBS.. breakfast.. my friend tunggu kat situ kat food court. Ya Allah.. ramainya org... gle mcm ulat ko.. emm. Selamatlah dah beli tiket awl2.. Tiket pon kol 10:00 pagi baru naik bas.. so dianggarkan akan sampai dalam 4 ke 5 jam.. tp apa yg berlaku???? hahaha... Oke nak dijadikan cerita.. kol 10:00 pagi kami naik bas... bas pon gerak.. sekali dari Sg. Besi ke nak ke Melaka jemmmmmmmm sepanjang jalan... Ya Allah.. naik sakit dah pinggang aq dok dalm bas tu tau.. adoii.. Ye la bayangkan dari KL ke Seremban shj dah 3 Jam atas jalan. X ke pening tu.. adoii.. selamat lah x bawak kereta.. kalu x menangis aq sakit kaki.. huhuhu... TT_TT. Di pendekkan cerita.. Bas berhenti di kawasan R&R Pagoh. Ya Allah ramai gakkk.. toilet pon ramai... ish... in the end sampai la kami ke Terminal Bas Larkin.. Alhamdulillah... setelah 6 jam perjalanan ... lebih kurang lah... 

Sampai2 je.. terus carik teksi... ke hotel.. pak cik ni pon x tau hotel Golden Leaf tu kat mana... adoii haru... last2 cakap lah dekat ngn tune hotel.. akhirnya jumpe.. kami kena bayar RM 30 x tau la.. mahal kot. Ye lah naik teksi executive. Nak wat mcm mana diaorg ni main pas punya pas.. dpt teksi tu..   emmm... da sampai hotel.. terus check in... tp huhuhu... rupe2nya bilik baru nak kemas... sabou je lah...walhal sepatutnya check in pukul 2.... aq da sampai lewat pon bilik x kemas2 lagi.... turun balik kat lobi hotel.. x lama pas tu baru lah dapat masuk bilik... 

(Hotel Golden Leaf ni x dek lift... naik tangga.. Lobi dia tingkat 2.. Bilik tingkat 2 & 3... penat tau naik tangga... tp yg penting murah.. ok lah tu.. masa nak check in tu terus bayar balance.. n deposit RM 10... Tiket USS x dpt lagi.. sbb agent x sampai lagi.. )

Bilik dia oke la.. 

Maaf bersepah sikit... hoho..
Yg ni masa kitaorg sampai tu pukul berapa tah.. x ingat dah.. tp dalam pukul 4 ke 5 lebih kot.. 
Kami baring2 dulu... solat... pas tu turun carik makan.. hahahaha....

Oke.. kedai makan yang ada kat area situ byk gak. tp sbb kan masa g Labor Day.. jadi byk kedai tutup... emm kitaorg g kat kedai Sekincan belakang tu je.. masa kami turun dah ujan rintik2.. selamat lah kawan aq ni bawak payung... kalau x.. emm x makan la... kebulur la kitaorg. Sebelum makan kitaorg rayau2 dulu kawasan tu... emmm ada kedai runcit.. dekat area situ ada karaoke... hotel.. balai polis Danga Bay.. pejabat Iskandar Malaysia, Johor.. Hotel tu dekat ngn Tune Hotel... seberang jalan dari hotel dekat ngn istana Johor.. yg ada Crown tu.. n Restoran Singgah Selalu ... 

Ingatkan nak g lah istana ambik gambar.. tp sebabkan hujan.. kami x g la.. so g makan je.. dah lepas makan tu.. g 7e bawah tune hotel.. beli ap ap yg patut... hehehe... pas tu naik hotel.. singgah kat lobi minta iron.. sbb nak iron baju.. n dapat tiket ke USS... Yeahhh... 

Malam tu siap2 lah kitaorg hahaha... 

Duit, kad putih (kena isi without error, no liquid paper) because if you get a mistake kat Kastam Singapore akan reject. So koorg mmg x lepas lah nak lepas masuk.. If you get a mistake like salah tulis no ke ap ke.. minta yang baru. Oke. Sbb kawan aq dia salah tertinggal satu no ic tu. haha.. selamat kitaorg tya balik kat staff hotel yang jaga kaunter tu.. pas tu dia bagi yang baru.. And the last of coz lah passport kena ada..
** Tiket USS lupa nak snap sekali 

Disebabkan excited nak g USS, Singapore keesokkan harinya.. Kitaorg x dpt tido... aq x tau la aq terlelap pukul berapa... huhu... 

Wednesday, April 29, 2015

Samb : Perancangan Ke USS

Assalamualaikum / Salam sejahtera.

Helooo.. ullz.. ada sihat ka adik manis? hahaha... dari minggu lepas ni aq demam, selesema n batuk. Because of colleague pergi kursus 5 hari. Jadi I kena cover semua. tp itu bukan masalah sbb mmg kerja aq.. yg menjadi masalah 2 hari berturut2 aq breakfast minum air batu. mmg lah aq ni dapat demam batuk selesema (complete) huhuhu... mcm ne nak holiday eh? haha.. pergi gak.. hentam je lah kan..

Actually ada perkabaran yang very disappointed me.  Ingat x post aq sebelum ni? Budget/ Perancangan ke USS Singapore 2015  aq ada kate kat koorang aq g 5 org kan.. tp kali ni tidak.. aq akan pergi 2 org shj with my friend. Classmate aq waktu aq study dulu. Kira 1 kepala gak la.. very independent person la. Yg lain, my colleague (tarik diri last minute because she had a personal matter, very important la. Hidup dan mati dia) hahaha. x pe lah., her housmate (tarik diri awal2 - budget x cukup), kawan lagi sorang tu budget x cukup gak. So in the end, aq ngn kawan aq je lah pergi.. x kisah la.. Tp selamat lah aq ni cekap lah jugak... sempat tukar utk bilik. so ambik Twin Beds harga RM 198 (2 malam) Hotel yg sama. hehehehe... so RM 99/ night lah. 

So sekarang ni.. aq dah beli tiket bas pergi / balik. Tiket USS and deposit hotel dah bayar. Duit Singapore pon dah tukar.. itu je kot.. barang pon dah siap packing. ye lah kan tinggal esok, lusa aq dah bertolak ke JB. huhu.. berdebo2 gak la. tp hope semua berjalan lancar. Dijauhkan semua yang x elok. Amin.  

Ni budget aq setakat ini: (per Person tau.)

Tiket Bas KL - JB           -  RM   35
Tiket Bas JB  - KL          -  RM   35
Hotel Deposit                  -  RM   50      (RM 25/ person sbb bahagi 2 org)
Tiket USS                        -  RM 200
Money Changer               -  RM 270      (rate 28/4/15 ($2.685 kot) so aq dapat - $99 lah) 
TOTAL                            - RM 565 

So Balance Utk hotel       - RM 74        (RM 198/2 night bahagi 2 org - RM 99/ person kena bayar...                                                                    pas tu da tolak deposit)

Makan x kira lagi hahahaha... so aq budget utk makan RM 50 untuk 3d2n (kat JB la)  oke la kot.. Ko nak melantak / menterdarah ap kan. hahah.. cukup la kot aq rasa... pas tu duit teksi lagi.  mungkin dalam RM 30 pergi/ balik terminal bas jb - hotel - terminal bas jb. 

TOTAL               RM 719  (aq rasa mahal gak kan...tp x pe lah. separuh dah bayar dah) 


Hui.. 3/4 gaji aq ni. ish gler la.. tu la sape suruh nak g time ekonomi tgh gawat ni. ambik ko. hahaha.. x pe la.. ini time je yg free.. x kan nak ambik cuti rehat semata2 nak g cuti kan.. oke la tu. x pe la. duit boleh simpan lagi. Insya'Allah. 

So aq harap ni dapt membantu la sape nak g tu.. hohohoho.. Doa2kan lah. semoga aq dan kwn aq selamat pergi selamat balik. Hope cuaca cerah sepanjang di USS. Amin.  Tunggu la nanti aq balik I will update story at USS pulak for the next post. hahahaha...  Byeee... 



Wednesday, April 15, 2015

Budget / Perancangan Ke USS, Singapore 2015

Assalamualaikum / Salam Sejahtera...

Hellooo... ullz.. hari ni baru la ada masa sikit nak meluangkan jenguk2 blog aq ni.. selalu bz jekkk... bz sebab apa??? Emmm dah sah sah la.. tgk tajuk pon dah tau kan.. kikiki... bz nak wat budget nak ke USS, Singapore...n bz keje gak..  hehehe... x sabarnyerrr nk holiday.... 

Oke.. actually aq nak g with my officemate and my friend la.. so we all akan g seramai 5 org.. aq sebelum ni pening gler nak carik hotel, tiket mcm mcm la.. ye la kan nak gak carik yg murah... hehehe.. It's okey.. antaranya aq wat survey adalah... Jeng2 jeng.... 




MATTA FAIR 2015


Ullz rasa aq sanggup ke nak g Matta Fair yg crowded dengan org ramai tu??? Jawapanya mmg x laahhhh... hahaha... ni akak kat opis aq pergi... jadi dia tolong survey kan... Tq kak.. hehehe.. Byak akk ni tolong ambik kan.. n byk packages.. huh... berpeluh gak lah nak tgk... nak bandingkan harga.. hahaha.... 


Brochure USS

 Sebelum ni aq ada gak lah survey kat internet... kita tye la Mr. Google kan.. haha.. so byk gak la information..Byk yg mengatakan beli tiket USS ni online..laggi jimatt...  Tp masahlahnya mana lah kami ni ada kad Kredit... kann.. jadi kami beli je yg dah include packages. aq survey gak harga hotel kat internet... kat Booking.comAgodaTrivago, Cuti.my, dan lain-lain.  So, nak di jadikan cerita... aq nampak le hotel yg kira murah gak la..(based on suggestion my friend yg dah pergi USS).. hehe.. hotel dia biasa je kot.. x dek la mewah mcm hotel2 4 - 5 bintang tu.. kann.. x pe yang penting boleh tido... 

Aq cadang nak g 3D2N (stay at JB la)... bankrupt klu stay kat Singapore.. huhu... tambah tambah duit Malaysia jatuh skg nie.. lagi lah kan.. kikikiki... tp nak g gak tu.. x tau lah...  So, the last aq tulis la kat kertas.. kira mana yg berbaloi... 

PACKAGE 1 - Dari Cuti.my

Title: 3D2N Universal Studios Singapore (Stay JB)

Hotel: Hallmark Regency Hotel, JB
Include: 
- 2 night accommodation
- Daily breakfast
- Return transfer to Resort World Sentosa (on day 2)
- 1 x Day pass ticket to USS (on day 2)

Exclude: Travel Insurance

Price : RM 343/person**

*min 2 person
**hotel surcharge +RM30* / room/ night eve of/ and public holidays

Yg ni mmg oke tp klu nak g time public holidays kena lah tambah lagi duit.. klu nak tgk g la kat website Cuti.my.


PACKAGE 2 : Dari MATTA FAIR 2015
(harga hanya yg RM318 - time Matta Fair je lah... tp aq email travel agency ni.. so yg ni aq dapat)

Agency : Transtar Travel

Title: 3D2N JB Hotel + USS Ticket + 2W Transfer

Package include:
- 2 nights hotel stay at Hallmark Regency Hotel JB (Deluxe Room)     with breakfast
- 1 Day USS pass with - 2 way hotel transfer 
    > Free S$ 5 Meal voucher 
    > Free S$ 5 Retail voucher

Price : RM 338/person

*hotel surcharge : RM 20/room/night eve of/ and public holidays


PACKAGE 3 : BOOKING.COM + CUTI.MY

Booking.com -> Golden Leaf Boutique Hotel, JB
* Aq ambik Family Room    - RM 278
** kalau bahagi kan 4 orang dapat lah - RM 70/person
- hotel ni x dek breakfast lah..


Cuti.my -> Tiket USS + Transport (From Danga Bay)
* Harga : RM 215

So + RM 70 + RM 215 = RM 285/person


PACKAGE 4 : BOOKING.COM

Booking.com -> Golden Leaf Boutique Hotel, JB
* Aq ambik Family Room    - RM 278
** kalau bahagi kan 4 orang dapat lah - RM 70/person
- hotel ni x dek breakfast lah.. 
- tp hotel ni pon menawarkan package ke USS

USS TIKET + TRANSPORT (dari hotel nie gak) - RM 200

Semua sekali harga = RM 270/person
* yg ni kena book hotel shj + ambik package diaorg



Kalau nak ikutkan package 3 & 4 mmg jimat lah... Tp package 3 untuk pegetahuan lanjut boleh lah tanya org tu dia ambik kat mana.. hehehe... Jadi aq mmg ambik lah Package 4... jimat lagi... lebih murah.. lagi senang... hahahahha... 

Kalau nak g kena lah survey byk sikit kan... letih gak lah... 2 minggu kot aq servey semua ni... carik mana yang murah dan mampu bayar... hahahaha.... walaupon dah bergaji.. tp kedekut tu mmg ada lah... kahkahkahkah... 

 *** NAK BAGI TAU... SEMUA HARGA TERTAKLUK KEPADA HOTEL/ AGENCY/ DLL.. SURVEY DIBUAT PADA 17/3/15... JADI HARGA BOLEH BERUBAH2... JGN SALAHKAN AQ KLAU HARGA MAHAL.. U ALL KENA LAH BUAT SURVEY GAK.. OKEY.. EMAIL/ CALL THAT PERSON.. SO BOLEH LA CEK.. JGN MALAS NAK CARIK.. HAHAHA... 


*****koorang jgn lupa tgk next post Samb: Budget/ Perancangan Ke USS, Singapore 2015

Tuesday, April 7, 2015

Novel Melayu "STREET VENDETTA"

Haluuu... Assalamualaikum / Salam Sejahtera...

Haii ullz.. apa khabar? Ada sihatkah? hahaha.. I'm sorry.. semenjak dua ni aq bz la.. x dek la bz na.. tp entah.. fikiran aq ni.. merawang2 je.. suke berangan.. senyum tetibe.. kikiki.. (gile tu x la).. pas tu aq rasa aq ni ada "short memory" lah....  
Nak kate aq ni bercinta cintun... mmg x lah.. pasangan pon x de.. aq single n available lagi.. kahkahkah... Ullz nak tau x.. semenjak dua menjak ni.. Ya Allah... boros betol aq ni.. asik membeli online jek.. ish2..x abis abis nak membazirkan duit gaji yang x seberapa tu kan... 

Actually aq nak citer aq baru beli novel ni.. serius best gile.. aq sampai x nak tido..disebabkan nak sgt tau cite.. aq yg sepatutnya selalu tido pas Isyak ni.. tido kol 11 mlm ko.. adoi.. disebabkan itu.. pagi tadi adalah bad luck bagi aq.. dah la sesat di++++ lagi aq tersangkut ngn jem.. owh tidak... aq lewat masuk opis.. dah la cermin mata aq tinggal.. mmg rabun la.. tu sampai sesat tu.. rupa2nya ada accident.. ehh.. x yah la cite lagi.. rase bodoh pulak sbb sesat.. sbb x ikut jalan selalu... ye lah jalan selalu yg aq lalu g kerja tu jemm.. ingatkan kedepan lagi nak masuk lagi 1 jalan.. sekali salah jalan. amek ko... hahaha... dah x nk cite lagi.. malas... 

Okey.. berbalik dgn cite novel aq beli ni.. mmg best.. serius aq bagi tau.. Street Vendetta.. mula mula aq ingatkan ap lah cite dia kan.. tp x tau la kenapa aq beli.. mayb sbb cite ni dah diadaptasikan ke drama kot.. hahahaha... tu sebb aq beli. novel ni best la.. ada part2 dia kelaka, sedih, seram (adalah sikit) nak kate cite ni jiwang2 x lah.. tp byk kelakar.. seronok baca.. novel ni aq beli online. minggu lepas sampai... semalam baru dapat baca.. hari ni dah abis.. gile kan.. sbb cite dia best..ingin tahu tu menguatkan lagi aq nak membacanya..

So ullz boleh la g beli sekarang.. mmg best.. kahkahkah


Street Vendetta
Harga : RM19.90
Harga aq beli : RM 16.92

Hahahahaha... murah x aq dapat? Sapa nak bagi diskaun.. kan.. so selamat membaca dan selamat menonton la ye citer ni.. daaa.... 

**nak berangan lagi.. hahahaha... adoii.