Powered By Blogger

Thursday, November 19, 2015

Alhamdulillah..

Assalamualaikum/ Salam Sejahtera

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah s.w.t. dengan limpah kurnianya kita masih bernafas lagi hari ni.

Berkenaan ngn post aq sebelum nie tajuk Sedih tu... hahaha... sekarang ni boleh la gembira sikit. Senang ati lah kes aq da selesai la setakat ini. so aq akan melapor diri tetap bulan 1 2016... tp... tp tp tp ada lah cons dia... x nak citer la.. biar aq je tau. x pe lah.. yang penting selesai.. da dapat tetap. Bkn senang.. tp x perlu risau la.. rezeki tu Allah yang bagi. Kita usaha, doa, tawakal. insya'Allah. semua nya dipermudah kan... aamiin ....

emmm... ha berkenaan ngn cuti holiday aq lak ke obersea tu ... hahaha... aq boleh bercuti.... yeaahhhh... jgn sedih sedih lakan.. Allah permudah kan aamiin... syukur2. rasa nak wat sujud syukur je.. tp x pe.. setelah leh t. hehehe...

Itu je la kot.. bagi yang ada masalah mcm aq nie.. don't worry.. hehe.. doa je lah kat Allah.. mintak kat dia.. dipermudahkan urusan kita...sbb dia je yang boleh tolong kita.. dan kita kena berusaha la..call sana call sini... kan.. susah sikit. senang kemudian.. oke..

so tingkat kan usaha diri. pandang dalam hati.. doa kat Allah. bye2.

*** islamic sikit hari ni post.. kikiki...

Tuesday, November 17, 2015

Sedih - Cuti Rehat

Assalamualaikum... / Salam sejahtera

Aq ada berita sedih ari nie... huhuhu.... cuti aq negetive weiii... apo den nak buat nie???

Kalau nak ikut kan base on system cuti aq oke je.. tetiba aq call org cuti dia kate cuti aq da negetive... kena tolak gaji klu nk cuti... ehhh... x dapek doh... den nak cuti gak.. lagi pon da beli tiket... hotel da baya... tiket train da beli... semua lah.. kelengkapan da beli... ehhh rugi2... cessss.... kenpa lah diduga lagi bergini... lagi 6 hari je agi aq nak g ha... adoiii... kenapa Ya Allah??

Permudahkanlah urusan aq nie.. selamat pergi selamat balik... dapat lapor diri tetap.. adoii...

Koorg nak tau x ni bukan salah aq tau.. salah system.. salah org yang x update kan system cuti tu.. aq mohon cuti ikut aqnya kelayakan yg ada dalam system lah.. mana aq tau.. Ketua n pengarah aq luluskan je... ok je.. tup tup nk g ni kate cuti aq da negetip.... mmmg x lah... adoii...

Streess tau x aq hari nie.. dah la ngn masalah pempuan... bertambah2 ngn masalah cuti lak.. adoiii..

koorg doakan la ye...supaya dipermudahkan masalah aq nie... adoii..

bye.. nak doa byk2 kat Allah.. semoga doa aq diperkenankan... aamiin...

Monday, November 16, 2015

Cerita Korea - Cheer Up!




Assalamualaikum.../ Salam Sejahtera

Hai ullz... how are u? Sekarang ni da nak ujung tahun dah... sekejap je masa berlalukan... huhu.. setahun setgh gak lah aq da keje.... hehehehe... aku nak kongsikan kegembiraan aq.. hahaha... 

Actually aq dapat offer tetap.. so diserap lah kira ni. Alhamdulillah.. rezeki akhir tahun aq.  Syukur sangat2. Tp aq x lapor diri lagi tau.. aq nak g bercuti dulu. Kalau aq lapor diri sekarang semua cuti aq yang ada 16 hari tu akan di burnnnnnnnn.... hohohoho.. mmg x la.. penat aq kumpul cuti.. so aq akan lapor diri Dis ni.. hehehe... setelah aq balik bercuti.. Alhamdulillah aq call sumber manusia dia kata ok. Syukur. 

Ok. Stop pasal cerita aq.. so hari ni aq nak suggest kat koorg tgk citerrrrr.... (dong...dong... dong.. *kasik suspen)... haha...

Cheer Up!
(SASSY GO! GO!)
http://www.koreandrama.org/wp-content/uploads/2015/09/Sassy-Go-Go-Poster1.jpg

Ullz kena tgk citer ni .. citer dia pasal sekolah2 lah.. tp best la.. aq dalam 3 hari dah abis tgk.. citer ni dah complete dah.. so ullz boleh tgk direct lah.. hehehe... yg penting pelakon utamanya handsome.. hahaha... Apink (Jung Eun-Ji) , Vixx (Cha Hak-Yeon) pon berlakon tau. huhu..


Ok.. tu je la kot.. nak cerita untuk bln ni.. hahaha..

*** kalau sesiapa tau citer drama korea / japan best sekarang bagi tau la.. share share la sikit... huhu.. sbb da x dek citer da ni nak mendownload... hehehe.... last aq download citer She was pretty. ok.. byeeee....

Thursday, October 8, 2015

Cerita cerita 2015 Suka, duka, pahit, manis

Assalamualaikum/ Salam sejahtera semua

Apa khabar? Sihat x? Musim Jerebu ni.. jgn main kat luar tau. Udara merbahaya sekarang ni. Udara penyakit. Mmg x sihat. Lamanya la aq ni x berblog... hahaha... bz la skg ni.. (walhal x bz pun.. tah apa tah yang aq buat.).

Cerita 1
- tu ari bby yellow aq accident. Huhuhu  TT_TT ... 3 minggu wei masuk hospital. Ni baru 2 minggu guna.. buntut bby yellow aq kena cium. (x nak citer da). Sampai skg aq x dek keberanian nak bawak mcm dulu. Skg slow motion je bawak keter. hahha... Biar lambat asalkan selamat. Dulu aq suka cucuk2 buntut keter lain.. sekarang tidak lagi.. aq bagi je laluan. malas aq.. sayang wei.. baru 8 bulan guna.. dah accident. Mau x berkecai hati ni. 

Sakitnya tuh disini didalam hatiku, sakitnya tuh disini melihat bby yellowku dicium.... hahaha

Cerita 2
- Aq still sihat mcm dulu. walaupun aq ni da buat detox, minum green tea, Clenx tea (yg post aq dulu) dan lain-lain. Sama je. Makin naik adalah.. Clenx tea tu ada lagi kat umah tu ha.. x abis pon.. ada beberapa peket lagi.

Cerita 3
- Aq baru je lepas kena tipu beli on9. kahkahkah.. x byk la. So aq stop beli on9 skg, InsyaAllah.

Cerita 4
- Aq nak g oversea... hahaha.. jgn jeles.. dengan kejatuhan Ringgit Malaysia ni, aq tetap g bercuti.. First time wei.. sapa x nak g.. cuti dah lulus, tiket da beli, baju da beli. Mmg pergi la ... hahaha... Tiket org sponsor..  rumah free sana sbb akk ada. makan free.. nak shopping je.. duit sendiri. tp loan dulu ngn akk. hahaha.. sbb Ringgit Malaysia kan jatuh... huhuhu... sadis

Cerita 5
- Aq nak suggest kat koorg tgk citer YONG PAL. Best giler... pas tu CHEO YONG 2 (citer ghost2, detective) mmg best.. kalau nak best tgk CHEO YONG yg pertama dulu. Apa lagi eh citer best. hehehe.. 

Aq rase tu jek kot aq nak kongsikan kat koorg... Bye.. Muaah cikit...


  

Wednesday, June 3, 2015

Fated to Love You a.k.a. You Are My Destiny

Assalamualaikum / Salam Sejahtera.

Helloo... hello... apa khabar semua? sihat x? Aq x sihat lah dari minggu lepas sampai la ni.. demam batuk selesema... complete.. hahahaah... apa nak wat dosa banyak.. hahaha... adoii.. doakan semoga aq cepat sembuh ehh...

Aq nak bagi tau ni... TT_TT.. koorang nak tau x? Aq rasalah kan.. aq mcm ada short memory tau.. sebelum ni aq da bagi tau pon.. hahahahah... tp betol.. I can't remember about last week.. What I do? What I say? Seriously I can't remember...bkn takat about last weekk je.. about last month lagilah I can't remember anythings.... hahahaha.... ehhh ap ke hal kan aq citer? ada kaitan ngn tajuk ke? May b. hahaha...

Actually, aq nak citer pasal citer ni... minggu lepas balik dari kerja hari Jumaat.. terus balik rumah.. malam tu, ye lah kan aq dok sorang.. mak aq lak demam gak.. tp dok rumah lagi satu.. aq stay rumah lagi satu.. kira ok la tu.. aq dok sorang..mlm Jumaat.. Sabtu... Ahad aq layan lah tgk citer Fated to Love You aka You Are My Destiny (Korean ver. tau).  Cite ni dah lama dah... dari tahun 2014 lagi... Ya Allah x jadi kerja ko nak tau.. hahaha.. kelakar betul.. tp citer ni mmg sedih.. seriously I say that this story very very sad.. dengan tgh demam nya aq menangis sbb citer tu bukan takat tisu .. x cukup.. sapu tgn terus.. hahha... mmg sedih.. aq galakkan koorg tgk.. sampai bengkak mata aq sbb menagis.. nak dikatakan setiap episod aq menangis.. Citer ni Jang Nara n Jang Hyuk berlakon.. koorg tau kan Successful Story of a Bright Girl dulu.... diaorg lah berlakon.. Citer ni ada 20 episod.. kalau aq mengambil masa 2 hari. huh.. mmg mengadap itu je lah... x wat kerja lain dah.. basuh baju pon lambat.. hahahhaha...


Ni poster diaorg.. 
You are My Destiny


Jang Nara - Jang Hyuk 

Actually, I fall in love with Jang Hyuk Oppa... hahaha... eehhhhh????? dia dah kawin lah..dah ada anak pon.... hahaha... tp dlm cerita ni.. dia sgt2... x tau la aq nak kate ap??  Aq mmg fall in love with him... hahahah...kenapa aq kate aq fall in love ngn dia??? hehehehe....

    1st hairstyle dia..       

                                2nd hairstyle.. yg ni mmg aq ske.. smart n handsome... <3

Sexy.... hahahaha




3rd hairstyle

Dalam byk byk hairstyle dia... aq paling suke yg ke-2... smart sggttttt.... huh... handsome kan oppa aq...pas tu aq ske senyuman dia... aaahhhhh.. cair ko... melting aq... adooii..emmmm... <3 <3 <3 hehehe.... selain itu, bkn dia je berlakon... tp.....oppa aq seorang lagi pon berlakon gakkk... jeng jeng jeng...

Choi Jin Hyuk Oppa aq pon berlakon gakkkk... kikikikiki  <3
Dia ni berlakon dlam Emergency Couple..
aq ada post sebelom ni...

Itu je la kot nak kongsi ngn koorg... heheh.. sbb aq rasa mcm nak tgk lagi citer ni... nak nagis puas2... TT_TT....
Muuaaaahhh....

Friday, May 15, 2015

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 2)

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 2)



Heloo... hari ni sambung baliklah ap yg aq nak cerita.. oke.. tp aq cerita simple je la.. sbb aq dah malas.. boleh x? hahaha...

Sampai ke USS dalam pukul 10:15 pagi mcm tu.. kitaorg terus bergambar2 dekat UNIVERSAL tu.. the main kan.. hahaha...



Lepas dah bergambar2 tu.. kitaorg terus la masuk dalam USS... jalan punya jalan.. abik la gambar kat Sasame street ni.. tp x masuk la..



Tempat pertama kitaorg g adalah Transformer : wajib... masa kitaorg jalan2 tu.. Ya Allah org bukan main ramai lagi... beratur untuk tgk transformer tu... huhuhu... kitaorg ni beratur dekat 3 jam tau utk tgk transformer tu... tu la.. sape suruh g time org cuti panjang.. padan muke... 


tgk ramai gle..

ni time kitaorg beratur.. don't u expect ullz hanya beratur kat luar je..
tp kat dalam2 tu pon ullz kena beratur gakkk... hahahaha... rasakan lahhhh.... kepenatannya nanti....
dapt gak la bergambar kat sini.. tp x yah la bagi gambar aq.. sbb muke dah mcm ap tah
 Pas tu kitaog pulak sini:


Yg ni mmg awesome..
best gle.. aq dok bahagian tepi... masa naik roller coaster nye tu.. rasa mcm nak jatuh.. huhu.. 
Yg ni pon ramai gak.. kene beratur lama gaklah.. tp 45 minit je.. x mcm transformer.
Aq suggestkan .. wajib naik yg nie..

Lepas dah sudah ni.. kitaorg g solat dulu.. alhamdulillah selesai gak la solat zohor n asar.. (jamak kan) 

Dah sudah solat kitaorg da kehausan... beli pulak ice cream n air oren botol. jalan jalan pulak ke Far2 A Way ... sebab waiting time yg lain adalah 120 minit = 2 jam . huh.. mmg x lah... byk gak la kitaorg skip.. sebbkan g hari cuti.. jadi org terlampau ramai... huhuhu... sedihnyeee....

yg ni lah 120 minit tu.. ruginya x naik.. huhu... sedih.. aq nak naik ni... wawawawa...

Far Far A Way
Pas masuk far2 a way tu kita org g Madagascar... naik gak.. boleh la.. sbb more to children nya kan.. hahaha... x pe.. fun gak.. selamat x kena air zebra... waaaa...

Kita org tawaf lagi sekali.. ye la mana tau mana yg x masuk n x dpt naik tu dpat lak.. tp harapan hampa... kahkahkah.... so last masa tu dah kol 3 4 lebih kot... jadi kita org g makan.... 

** ITU JE LAH KOT.. BYEEE... 

Wednesday, May 13, 2015

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (Part 1)

Holiday to USS, Singapore :: Day 2 - USS (PART 1)


Hai hai.. sambungan dari Holiday to USS, Singapore :: Day 1 - JB

The next day is Saturday (2nd May 2015)

Aq ngn kawan aq bangun pukul 5.30 pagi.. "Awalnyeerrr??? nak wat ap bgn awl2.. lagi pon bas bertolak pukul 7:30 pagi kot.. relax lah.. " Mana boleh relax... haha.. excited punyer pasal... huh.. lagi pon kitaorg tido x lena.. hahahaha... ye la first time g luar dari Malaysia.. 2 org je lak tu.. ish.. mmg lah... gile.. hahaha..

Oke.. kitaorg bgn 5:30pagi... mandi2.. solat.. (kat sana waktu solat masuk awl, awl dari KL).. siap2.. barang2... double check.. Passport, Kad putih, duit, Tiket USS, telekung, monopod, handphone, baju ujan (siap beli kat guardian) .. ok set. Tetibe.. kol 6:30 pagi dgr dari bilik sebelah "Woiii air x dek... apa sal air kecik je ni?" hahahaha.. kitaorg gelak guling2.. kikiki... jahat kan.. kitaorg jawab pelahan je lah... " tu la sapa suruh bangun lewat.. kan air da slow..hahahahaha" Time kitaorg bangun tu lek je.. air menderu2.. best gile.. lama pulak tu mandi.. ye la kan complete set ngn water heater.. mandi air panas le.. best gile.. Mungkin sbb semua org tgh guna diwaktu yg sama.. tu sbb lah slow.. haha..

Punya lah excited... kwn aq pon ajak turun bawah awl kot.. 6:45 pagi dah turun.. hahahaha... sekali sampai bwah sekali.. x dek org.. cettt... apo ni.. bersapau la menunggu.. time tu ujan dah turun... yg staff hotel yg uruskan kitaorg tu turun naik turun naik tangga dah sebabnya bas tah ke mana.. haha.. kesian pon ada.. siap ckp ngn kitaorg.. dah penat lah turun naik turun naik tangga ni..ullz tunggu lah by group.. senang nak kira.. So, kitaorg yang baik ni pon carik lah yg sekali ngn kitaorg.. x lama pas tu bas pon datang... dekat kol 7:30 gak lah.. x silap.. naik g lak hotel lain.. ambik pulak group kat sana...  n terus bergerak ke Singapore.. 

**Masa kitaorg g ni.. staff hotel tu kate.. hari tu je 200 org g. mungkin 200 org tu melalui agent tu kot.. yg lain x kira lagi.. yang naik keter sendiri or agent lain. 

Ok. dalam pukul 8 lebih kitaorg sampai ke Kastam Malaysia.. beratur tunggu giliran.. maksukkan passport yg disediakan n tumbprint. nanti koorg tau la... kitaorg org yg first sampai ke bas.. melilau carik bas.. last2 jumpe.. heheh.. sbb byk gile bas masa tu.. so ullz kena ingat lah no plat bas... dah tu gerak.. x lama pas tu sampai lak kat kastam Singapore.. Ya Allah... ramai gile.. kenderaan x yah ckp lah.. jemm... so pakcik bas tu suruh kitaorg jalan dulu.. sebb nanti kena beratur pulak utk bagi kad putih n passport.. barang2 pon kena bawak sbb kena scan lah.. dah selesai.. kami gak org pertama sampai ke bas.. da semua ada... proceed to USS... wow.. masa ni aq x percaya yg aq berada di negara org.. Ya Allah.. terima kasih Ya Allah.. sampai gak menjejakkan kaki ke negara org.. walaupun jiran sebelah jekan.. hahahah.. Alhamdulillah...

Adoiiihaii.. byk nak cerita ni.. letih la pulak.. berehat jap lah.. t sambung lagi eh...

**** Ooppsss lupa nak bagi tau.. jgn bawak benda2 terlarang tau.. kalau x kena denda.. kalau ullz kaya x pe.. mcm kitaorg.. semua kitaorg tinggalkan.. gula2 ke apa ke.. semua tinggal...sbb malas nak menyusahkan diri sendiri.. mana nak cekau duit kalau kena denda... $300 sgd tu (staff hotel tu kate)